Blog

Here we are

Borys Zielonka |

Dystrybucja elektroniczna, inaczej nazywana cyfrową w swoich podstawowych założeniach nie różni się znacząco od tradycyjnych – nieelektronicznych sposobów dystrybucji dóbr. Aby zrozumieć w pełni istotę metody dystrybucji dóbr drogą cyfrową, trzeba mieć świadomość tego, czym jest dystrybucja w ogó...

Jako element wciąż zmieniającego się e-biznesu, model biznesowy opisujący praktykę gospodarczą jest wciąż pojęciem rozwijającym się. Mimo wielu zarzutów, w szczególności dotyczących tego, że model za bardzo upraszcza rzeczywistość, staje się coraz bardziej popularny. Z drugiej strony opisuje w bizne...

Michael Porter prezentuje trzy ogólne konkurencyjne strategie biznesowe, które można dowolnie zaadaptować do różnych przedsięwzięć biznesowych. Są nimi:

  • przywództwo kosztowe,
  • różnicowanie,
  • koncentracja1.

C. Combe słusznie zauważa, że strategie przedstawione przez M. Portera odnajdują swoje...

A. Afuah i C. L. Tucci w „Biznes internetowy strategie i modele” wyróżnili trzy główne strategie przypisywane działalności e-biznesowej:

  • blokowania konkurencji (ang. block strategy),
  • ucieczki do przodu (ang. run strategy),
  • łączenia (ang. team‑up strategy)1.

Autorzy tej klasyfikacji...

Borys Zielonka |

Strategia pozycjonowania i różnicowania odnosi się do pozycji, którą zajmuje bądź ma zająć w przyszłości przedsiębiorstwo. Ma na celu zwiększenie wartości oferowanej klientowi poprzez odpowiednie dobranie proporcji, między jakością produktów i usług, czasem realizacji zamówień i zleceń oraz ceną. Od...