Rozpatrując dystrybucję elektroniczną w kontekście decyzji przedsiębiorstwa, czy dystrybuować swoje produkty w formie elektronicznej, pomocna może okazać się analiza SWOT, która jest techniką wystarczająco elastyczną, aby uzasadnione było jej zastosowanie w tym przypadku. Na poziomie przedsiębiorstw...
Dystrybucja cyfrowa jest procesem, której przedmiotem są określone produkty lub usługi. To dzięki ich niematerialnemu charakterowi dostawa elektroniczna jest możliwa. Dobra cyfrowe są esencją gospodarki elektronicznej, a o ich wyjątkowości stanowi fakt, że są nieodłączną częścią rzeczywistości społ...
Dystrybucja elektroniczna, inaczej nazywana cyfrową w swoich podstawowych założeniach nie różni się znacząco od tradycyjnych – nieelektronicznych sposobów dystrybucji dóbr. Aby zrozumieć w pełni istotę metody dystrybucji dóbr drogą cyfrową, trzeba mieć świadomość tego, czym jest dystrybucja w ogó...
Jako element wciąż zmieniającego się e-biznesu, model biznesowy opisujący praktykę gospodarczą jest wciąż pojęciem rozwijającym się. Mimo wielu zarzutów, w szczególności dotyczących tego, że model za bardzo upraszcza rzeczywistość, staje się coraz bardziej popularny. Z drugiej strony opisuje w bizne...
Michael Porter prezentuje trzy ogólne konkurencyjne strategie biznesowe, które można dowolnie zaadaptować do różnych przedsięwzięć biznesowych. Są nimi:
C. Combe słusznie zauważa, że strategie przedstawione przez M. Portera odnajdują swoje...