E-commerce

Borys Zielonka |

Rozpatrując dystrybucję elektroniczną w kontekście decyzji przedsiębiorstwa, czy dystrybuować swoje produkty w formie elektronicznej, pomocna może okazać się analiza SWOT, która jest techniką wystarczająco elastyczną, aby uzasadnione było jej zastosowanie w tym przypadku. Na poziomie przedsiębiorstw...

Borys Zielonka |

Dystrybucja cyfrowa jest procesem, której przedmiotem są określone produkty lub usługi. To dzięki ich niematerialnemu charakterowi dostawa elektroniczna jest możliwa. Dobra cyfrowe są esencją gospodarki elektronicznej, a o ich wyjątkowości stanowi fakt, że są nieodłączną częścią rzeczywistości społ...

Borys Zielonka |

Dystrybucja elektroniczna, inaczej nazywana cyfrową w swoich podstawowych założeniach nie różni się znacząco od tradycyjnych – nieelektronicznych sposobów dystrybucji dóbr. Aby zrozumieć w pełni istotę metody dystrybucji dóbr drogą cyfrową, trzeba mieć świadomość tego, czym jest dystrybucja w ogó...

Jako element wciąż zmieniającego się e-biznesu, model biznesowy opisujący praktykę gospodarczą jest wciąż pojęciem rozwijającym się. Mimo wielu zarzutów, w szczególności dotyczących tego, że model za bardzo upraszcza rzeczywistość, staje się coraz bardziej popularny. Z drugiej strony opisuje w bizne...

Michael Porter prezentuje trzy ogólne konkurencyjne strategie biznesowe, które można dowolnie zaadaptować do różnych przedsięwzięć biznesowych. Są nimi:

  • przywództwo kosztowe,
  • różnicowanie,
  • koncentracja1.

C. Combe słusznie zauważa, że strategie przedstawione przez M. Portera odnajdują swoje...