Strategia pozycjonowania i różnicowania

Strategia pozycjonowania i różnicowania odnosi się do pozycji, którą zajmuje bądź ma zająć w przyszłości przedsiębiorstwo. Ma na celu zwiększenie wartości oferowanej klientowi poprzez odpowiednie dobranie proporcji, między jakością produktów i usług, czasem realizacji zamówień i zleceń oraz ceną. Odpowiednia jakość dóbr może być osiągana dzięki możliwości ich personalizacji za pomocą Internetu.

Dostosowywanie produktu do potrzeb jednostki (np. zmiana jego elementów) wpływa na jego cenę. To pozwala konsumentowi decydować o wartości jego zakupów. Rozwiązania internetowe pozwalają również na stworzenie pełnego systemu informacji na temat realizacji zamówień i zleceń. Dzięki temu konsument zna dokładny czas, w którym produkt zostanie do niego dostarczony lub zostanie rozpoczęta czynność usługowa. Strategia pozycjonowania i różnicowania ma na celu zwiększenie wartości oferowanej klientowi i polepszenie wizerunku marki lub przedsiębiorstwa.