Podsumowanie analizy Amazon i Ebay

Amazon i eBay zostały założone w zbliżonym do siebie czasie, jednak ich pierwotne modele różniły się od siebie. Amazon był po prostu księgarnią internetową, zaś eBay platformą aukcji internetowych. Obecne oba te podmioty można określić mianem korporacji i uznawane są za „gigantów” biznesu elektronicznego. W ich działalność wpisały się inne od tych pierwotnych formy biznesu. Oznacza to, że, ani Amazon już nigdy więcej nie może być kojarzony tylko z księgarnią internetową, ani eBay nie może być wiązany tylko z aukcjami internetowymi. Przedsiębiorstwo funkcjonuje w czasie, a czas przynosi zmiany. W przypadku dwóch omówionych w czwartym rozdziale podmiotów, te zmiany wiązały się z zastosowanymi strategiami. W ten właśnie sposób metody uzyskiwania przychodów się zmieniały, bądź też rozszerzały. Dzięki porównaniu rozwoju Amazon i eBay, nasuwa się wniosek, wedle, którego te dwa podmioty na przestrzeni lat upodobniają się do siebie. Na przykład po kilku latach od rozpoczęcia swojej działalności eBay rozpoczął handel detaliczny, a Amazon aukcje internetowe i elektroniczną platformę wymiany. Pokazuje to ekspansywny charakter działalności obu firm, podyktowany potrzebą zdobywania przewagi nad konkurencją.

Jedna myśl do “Podsumowanie analizy Amazon i Ebay”

Dodaj komentarz