Model serwisu ogłoszeniowego

Model serwisu ogłoszeniowego polega na zapewnianiu mechanizmu umieszczania ogłoszeń w Internecie. W tym przypadku klienci ponoszą opłaty za uczestnictwo w tej strukturze, a ogłoszeniodawcy za reklamę. Tego typu forma nawiązuje do modelu reklamowego, o którym jest mowa w dalszej części tego podrozdziału. Właściciel serwisu ogłoszeń internetowych udostępnia powierzchnie swojej witryny dla innych podmiotów gospodarczych lub osób fizycznych. Tym samym tworzy swego rodzaju katalog produktów lub usług. Nie ma jednak wpływu na sam przebieg, ani wartość transakcji. Wskazuje to na to, że ciężko tak naprawdę zmierzyć efektywność takiego ogłoszenia, a także określić, jaką wartość stanowi dla ogłoszeniodawcy. Na polskim rynku przykładem zastosowania tego modelu jest działalność firmy truck.pl, która udostępnia internetową platformę ogłoszeń motoryzacyjnych, jako uzupełnienie dla tradycyjnej praktyki, czyli wydawnictwa ogłoszeń w formie papierowej.

Dodaj komentarz